Doua sute de lei


La aniversarea celor 20 de ani, tanarul Ionel, nascut si crescut intr-un sat foarte indepartat, se hotaraste sa viziteze si el pentru prima oara Bucurestiul.
Increzator in siguranta si ordinea specifica unei capitale europene Ionel se trezeste brusc intr-un cartier care aduce mai putin cu Micul Paris si mai mult cu marea Strehaia.

– Auzi smechere, n-ai sa imi schimbi o hartie de zece in doua de-o suta?
Ionel se uita mirat la tuciuriul care il intrebase si ii spune ca nu are. Individul nu se lasa:
– Atunci da-mi tu doua sute acu sa nu iti dau eu doua scatoalce dupa.
Mai de voie mai de nevoie, impresionat si de sisul pe care tuciuriul il tot agita razboinic, Ionel scoate portofelul. Zarind un politist care se apropia are insa proasta inspiratie de a striga dupa ajutor. Tuciuriul se intristeaza sincer, il injunghie cu sisul, baga portofelul in buzunar si o ia la sanatoasa.

Politistul se indreapta agale spre Ionel care se prabusise si il intreaba nervos:
– De ce esti ba prost si nu i-ai dat banii?
– Domnule politist, fugi dupa el .. mi-a furat banii, actele …
– Am vazut ba, si io ce sa iti fac acu? Crezi ca la cat ma plateste statul merita sa ma taie ala cu sisul si pe mine? Am fata de prost ca tine?
– Macar chemati o ambulanta ceva … mai ingaima Ionel.
– Ho ba, stai asa ca nu imi plateste statul nici factura la mobil.
Auzind de la un trecator ca apelul la 112 e totusi gratuit, politistul se indura si suna. Cateva zeci de minute mai tarziu apare o ambulanta si il transporta pe Ionel la spital.

Asezat pe o un pat improvizat e interogat repede de o asistenta:
– Hai scoate doua sute de lei ca soseste domnul doctor!
– N-am … mi-au furat si bani si acte …
– Ia te uita la el ce tupeu, zi mai bine ca nu vrei sa dai! Pai stii tu mai baiete ce leafa avem noi? Ia sa nu mai chem eu nici un doctor daca faci pe desteptu’!
Ionel isi pierde cunostiinta… se trezeste pe o masa de operatie si aude doctorul:
– Uite si tu, hemoragie, complicatii, nervi .. pai sunt eu platit suficient sa ma chinui cu toti prostii astia?
– Si nenorocitul n-a dat nici 200 de lei macar … completeaza asistenta.
– Un fleac, la ce facem pentru el trebuia sa ne dea dublu.
Asistenta il aproba si ofteaza prelung.

Dupa zece minute…
– Hai gata, il cos ca n-am ce-i face si mai intarzii si la club. Rezervi masa ca omu’, inviti prietena sa ii faci o surpriza si na… vine un dobitoc ca asta si iti strica planurile.
– Apropo sefu’ cat v-a costat rezervarea la club?
– 200 lei, iti vine sa crezi? Nenorocitii aia m-au jecmanit de tot!

5 Responses to Doua sute de lei

  1. Spiep spune:

    aiurea… dacă n-ai buletinul la tine nu te internează.

  2. Baubaul spune:

    Desigur povestirea se bazeaza pe fictiunea fantastica suprarealista si orice asemanare cu persoane reale din politie si spitale e o pura si neverosimila coincidenta!

  3. Poate traiesc eu in alta lume, dar chiar nu pot sa cred ca lucrurile stau asa de rau cum spui tu…

  4. Spiep spune:

    @Bogdan: Baubaul ăsta este un mare pamfletar. :p
    Alea reale le citești la mine. :))

  5. Baubaul spune:

    Romanul are o vorba „nu-i dracul asa de negru” si din cauza asta ramane mai mereu impasibil … asadar eu iau dracul ala gri si il colorez in negru … doar doar ii sperii si ii fac sa constientizeze ca unele probleme nu se rezolva de la sine. 🙂

Lasă un răspuns

